Service-Hotline

+48 602 49 04 04

{{ reisebuero.firmenname }}
{{ reisebuero.firmenname_zusatz }}

{{ reisebuero.strasse }} {{ reisebuero.hausnr }}
{{ reisebuero.land }}-{{ reisebuero.plz }} {{ reisebuero.ort }}
Tel: {{ reisebuero.tel }}
{{ reisebuero.domain }}/{{ reisebuero.verzeichnis.substring(0, 25) }}{{reisebuero.verzeichnis.length > 25 ? '...' : ''}}
Entfernung circa {{ reisebuero.distance.replace('.', ',') }} km von {{ searchstr }}von Ihrem Standort
Das Reisebüro ist spezialisiert auf:
,

Regulamin portalu

1. Informacje ogólne

Szanowny Kliencie, poniższe Warunki Handlowe będą stanowiły, o ile zostanie to skutecznie uzgodnione, treść zawartego pomiędzy Pośrednikiem turystycznym ( Onlineweg lub współpracującym biurem podróży lub pozostałymi pośrednikami turystycznymi) Umowy pośrednictwa turystycznego. Uzupełniają one przepisy prawa stosowane do umowy pośrednictwa turystycznego. Proszę przed rezerwacją przeczytać dokładnie niniejsze Warunki Pośrednictwa!

2. Zawarcie umowy, stosowane prawo

2.1 Zawarcie umowy nie wymaga określonej formy. Wraz ze zleceniem dokonania rezerwacji zawarta zostaje pomiędzy Klientem a Pośrednikiem turystycznym Umowa pośrednictwa turystycznego.

2.2 Jeżeli zlecenie zostanie przekazane na drodze elektronicznej (e-mail, Internet), to Pośrednik turystyczny potwierdzi niezwłocznie jego otrzymanie również na drodze elektronicznej. Potwierdzenie otrzymania nie stanowi jednak potwierdzenia przyjęcia zlecenia pośrednictwa.

2.3 Wzajemne prawa i obowiązki Klienta i Pośrednika turystycznego wynikają, o ile nie ma przeciwstawnych istotnych przepisów prawnych, z zawartych Umów (w szczególności w odniesieniu do rodzaju i zakresu pośrednictwa), niniejszych Warunków Handlowych oraz przepisów prawa, w szczególności §§ 651a nn. (niem. KC) w związku z art. 250 nn. EGBGB (niem. Ustawy wprowadzającej KC) oraz §§ 675, 631 nn. (niem. KC) o odpłatnych umowach-zleceniach.

2.4 W zakresie praw i obowiązków Klienta wobec Strony umowy i wynikającego z niej świadczenia obowiązują wyłącznie zawarte z nim porozumienia, w szczególności - o ile skuteczne - jego Warunki Podróży i Handlowe (niem. AGB)

3. Ogólne Obowiązki Umowne Pośrednika Turystycznego, Informacje, Wskazówki

3.1 Obowiązek umowny Pośrednika turystycznego polega, zgodnie z niniejszymi warunkami pośrednictwa, na wykonaniu czynności niezbędnych do realizacji zlecenia pośrednictwa zgodnie ze zleceniem rezerwacji Klienta i odpowiednim doradztwem, jak również na realizacji rezerwacji, w szczególności na przekazaniu dokumentów podróży, o ile nie są one przekazywane bezpośrednio Klientowi zgodnie z umowami zawartymi z danym organizatorem.

3.2 Przy udzielaniu wskazówek i informacji Pośrednik turystyczny ponosi odpowiedzialność w ramach Ustawy oraz uzgodnień umownych za poprawny wybór źródła informacji oraz poprawne przekazanie Klientowi.

3.3 Umowa o udzielenie informacji z zobowiązaniem głównym do udzielenia informacji zawarta zostaje wyłącznie w przypadku odpowiedniego wyraźnego porozumienia.

3.4 Za poprawność udzielonych informacji Pośrednik turystyczny nie ponosi odpowiedzialności zgodnie z § 675 ust. 2 BGB (niem. KC), chyba że zawarta zostanie specjalna umowa o udzielenie informacji.

3.5 Bez wyraźnego uzgodnienia Pośrednik turystyczny nie jest zobowiązany do określenia i/lub oferowania każdorazowego najtańszego usługodawcy dla rezerwowanej usługi turystycznej.

4. Obowiązki Pośrednika turystycznego wobec ubezpieczeń

4.1 Pośrednik turystyczny jest zobowiązany do poinformowania Klienta, czy rezerwowane przez niego usługi turystyczne obejmują ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z podróży.

4.2 Nie ma dalszych zobowiązań w odniesieniu do zakresu, ochrony ubezpieczeniowej i warunków ubezpieczenia w ramach ubezpieczenia turystycznego, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej. O ile ubezpieczenie turystyczne jest przedmiotem pośrednictwa, zobowiązanie do udzielania informacji przez Pośrednika turystycznego nie występuje, w szczególności jeżeli Klient jest w stanie uzyskać odpowiednie informacje na temat warunków ubezpieczenia z dokumentów udostępnionych lub dostępnych u usługodawcy turystycznego lub z dokumentów ubezpieczeniowych..

5. Status i obowiązki Pośrednika turystycznego w związku z pośrednictwem w zakresie biletów lotniczych określonych linii lotniczych

5.1 Poniższe postanowienia obowiązują tylko w zakresie pośrednictwa lotów określonych linii lotniczych, które zostały określone ogólnie przez Pośrednika turystycznego, w szczególności poprzez wywieszenie informacji w jego biurach lub w inny sposób lub przy przyjęciu zlecenia pośrednictwa.

5.2 Pośrednik turystyczny związany jest z wyznaczonymi liniami lotniczymi na podstawie specjalnych umów oraz przepisów prawnych w ramach umowy agencyjnej.

5.3 Na rzecz Klienta Pośrednik turystyczny działał będzie jednak wyłącznie jako pośrednik umowy transportu lotniczego pomiędzy nim a daną linią lotniczą. W kontekście tej podwójnej pozycji Pośrednik turystyczny musi zatem przestrzegać postanowień umownych i ustawowych zarówno wobec Klienta, jak i linii lotniczych.

5.4 Pośrednika turystycznego nie dotyczy zobowiązanie do świadczenia usługi ani odpowiedzialność cywilna w zakresie usługi lotniczej, w wykonaniu której pośredniczył. Ewentualna odpowiedzialność Pośrednika turystycznego z tytułu zawinionego naruszenia jego obowiązków jako Pośrednika turystycznego pozostaje nienaruszona.

5.5 Podane i zafakturowane ceny są cenami końcowymi brutto (chyba, że wyraźnie uzgodniono inaczej w odniesieniu do podatków i opłat lotniskowych) i zawierają obliczone przez Pośrednika turystycznego wynagrodzenie za jego pracę dla Klienta. W przypadku zmiany rezerwacji, zmiany nazwiska, odstąpienia od rezerwacji lub nieskorzystania z rezerwacji, Pośrednik turystyczny może pobrać opłaty wymagane z tego tytułu przez linię lotniczą i dodatkowo zażądać opłaty manipulacyjnej uzgodnionej w indywidualnych przypadkach lub w drodze zawiadomienia.

5.6 Pośrednik turystyczny uzyskuje od linii lotniczych zlecenie na dochodzenie opłat lotniczych i innych opłat wymaganych przez linię lotniczą i jest zobowiązany do ich zapłaty. Wynagrodzenia, jakie linia lotnicza może wypłacić na rzecz Pośrednika turystycznego z tytułu tej działalności windykacyjnej, nie mają wpływu na cenę, jaką ma zapłacić Klient.

5.7 Pośrednik turystyczny ma prawo dochodzić roszczeń linii lotniczych we własnym imieniu w postępowaniach sądowych jak i pozasądowych.

5.8 Stosunek umowny pomiędzy Klientem a linią lotniczą regulują ustawowe przepisy niemieckiej Ustawy o ruchu lotniczym dla lotów krajowych oraz - w zakresie, w jakim ma to zastosowanie do danego lotu - bezpośrednio, tak samo jak krajowe przepisy prawne, postanowienia Konwencji Montrealskiej. Ponadto zastosowanie mają ogólne warunki przewozu danej linii lotniczej, o ile zostało to skutecznie uzgodnione.

6. Zwrot nakładów, wynagrodzenia, windykacja, płatności

6.1 Pośrednik turystyczny ma prawo żądać zaliczek zgodnie z warunkami podróży i płatności firm, przy usługach których pośredniczył, o ile zostały one skutecznie uzgodnione i zawierają prawnie wiążące warunki płatności zaliczkowych.

6.2 Powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio do kosztów rezygnacji (odszkodowanie za rezygnację) oraz innych prawnie lub umownie uzasadnionych roszczeń pośredniczącego Pośrednika turystycznego.

6.3 Roszczeniu płatniczemu Pośrednika turystycznego wobec Klienta nie można przeciwstawić roszczeń wobec przedsiębiorstwa turystycznego, w szczególności ze względu na wadliwe wykonanie umowy pośrednictwa, w drodze zatrzymania lub potrącenia, chyba że powstanie takich roszczeń wynika z zawinionego lub współzawinionego naruszenia zobowiązań umownych Pośrednika turystycznego lub Pośrednik turystyczny ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za dochodzone roszczenia wzajemne z innych powodów.

7. Samodzielne roszczenia w zakresie wynagrodzenia dla Pośrednika turystycznego

Samodzielne roszczenia w zakresie wynagrodzenia dla Pośrednika turystycznego wobec Klienta wymagają odpowiedniego porozumienia, które zawarte może być również poprzez wywieszenie w widocznym miejscu w biurach Pośrednika turystycznego cennika oraz poprzez odpowiednią informację ustną bądź pisemną Pośrednika turystycznego.

8. Dokumenty podróży

8.1 Zarówno Klient, jak i Pośrednik turystyczny są zobowiązani do sprawdzenia dokumentów umownych i dokumentów podróży organizatora turystycznego, które zostały przekazane Klientowi przez Pośrednika turystycznego, w szczególności potwierdzeń rezerwacji, kuponów hotelowych, polis ubezpieczeniowych i innych dokumentów podróży pod kątem ich poprawności i kompletności, w szczególności pod kątem zgodności z rezerwacją i zleceniem pośrednictwa.

8.2 Klient jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Pośrednika turystycznego o wszelkich zauważalnych błędach, odstępstwach, brakujących dokumentach lub innych rozbieżnościach. Jeśli Klient nie wywiąże się z tego obowiązku, zobowiązanie do zapłaty odszkodowania przez Pośrednika turystycznego w zakresie szkody wyrządzonej Klientowi w związku z powyższym może zostać zgodnie z ustawowymi przepisami w zakresie obowiązku złagodzenia szkody (§ 254 BGB (niem. KC)) ograniczone lub wykluczone. Zobowiązanie Pośrednika turystycznego do wypłaty odszkodowania wygasa całkowicie, jeśli okoliczności opisane w punkcie 8.1 nie były dla niego rozpoznawalne.

9. Obowiązki Pośrednika turystycznego przy reklamacjach Klienta wobec organizatorów turystycznych, których usługi zarezerwowano

9.1 Roszczenia wobec Usługodawcy, którego usługi zostały zarezerwowane, mogą być dochodzone w określonych terminach, wynikających z ustawy lub uregulowanych umownie.

9.2 W przypadku reklamacji lub dochodzenia pozostałych roszczeń wobec przedsiębiorstw, których usługi zarezerowano, zobowiązanie Pośrednika turystycznego ograniczone jest do udzielenia wymaganych i znanych informacji i dokumentów, w szczególności do informacji o nazwach i adresach przedsiębiorstw, których usługi zarezerowano.

9.3 Jeżeli Pośrednik turystyczny przejmie na siebie od Klienta przekazanie pism reklamacyjnych wymaganych do zachowania terminu, to ponosi on odpowiedzialność za terminowe dostarczenie ich do Odbiorcy tylko w przypadku niezachowania terminu wynikającego z działania umyślnego lub z rażącym niedbalstwem.

9.4 W odniesieniu do wszelkich roszczeń, jakie Klient może mieć wobec organizatora turystycznego, którego usługi zostały zarezerowane, Pośrednik turystyczny nie jest zobowiązany do udzielania porad dotyczących rodzaju, zakresu, wysokości, warunków wstępnych roszczeń i terminów, które należy spełnić, ani innych przepisów prawnych.

10. Odpowiedzialność cywilna Pośrednika turystycznego

10.1 O ile Pośrednik turystyczny nie przyjął na siebie odpowiedniego zobowiązania umownego w drodze wyraźnego porozumienia z Klientem, nie ponosi on odpowiedzialności za zawarcie odpowiednich umów zgodnie z życzeniem rezerwacji Klienta z pośredniczącymi organizatorami turystycznymi, których usługi zostały zarezerwowane.

10.2 Bez wyraźnej zgody lub zapewnienia w tym zakresie, Pośrednik turystyczny nie ponosi odpowiedzialności w odniesieniu do usług, które zarezerwował, nawet za wady w świadczeniu usług i uszkodzenia ciała lub szkody majątkowe poniesione przez Klienta w związku z zarezerwowanymi usługami turystycznymi.

10.3 Powyższe postanowienia nie naruszają ewentualnej odpowiedzialności własnej Pośrednika turystycznego z tytułu zawinionego naruszenia obowiązków pośrednika.

11. Wybór prawa i sąd właściwy

11.1 Do całego stosunku prawnego i umownego pomiędzy Klientem a Pośrednikiem turystycznym zastosowanie ma wyłącznie prawo niemieckie.

11.2 Klient może pozwać Pośrednika turystycznego do sądu tylko w miejscu jego siedziby.

11.3 Dla pozwów Pośrednika turystycznego przeciwko Klientowi, decydujące jest miejsce zamieszkania Klienta. W przypadku powództw przeciwko klientom, którzy są handlowcami, osobami prawnymi prawa publicznego lub prywatnego bądź osobami, które mają miejsce zamieszkania lub zwykłego pobytu za granicą lub których miejsce zamieszkania lub zwykłego pobytu nie jest znane w chwili składania pozwu, sądem właściwym jest sąd dla siedziby Pośrednika turystycznego.

11.4 Dla Klientów, którzy nie są obywatelami państwa członkowskiego Unii Europejskiej ani Szwajcarii, wyłączną ważność prawa niemieckiego uzgadnia się dla całego stosunku prawnego i umownego pomiędzy Klientem a Pośrednikiem turystycznym. Klienci tacy mogą pozwać Pośrednika turystycznego wyłącznie w miejscu jego siedziby.

12. Rozwiązywanie sporów przed jednostką rozjemczą organizacji konsumenckich

Spółka TSS Polska Touristik Service System Sp. z o.o. nie zobowiązuje się ani nie wyraża zgody na uczestnictwo w postępowaniach dot. rozstrzygania sporów przed jednostkami rozjemczymi organizacji konsumenckich.

13. Postanowienia końcowe

Jeżeli któreś z postanowień niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych i Pośrednictwa będzie lub stanie się nieskuteczne, nie wpływa to na skuteczność pozostałych postanowień.